Nowy ratusz w Grodzisku Mazowieckim
Co prawda oficjalne otwarcie nowego ratusza odbyło się 22 lipca 2021 roku, ale dopiero 27 grudnia 2021 roku Urząd Miejski przy ulicy Kościuszki 12a zaczął przyjmować wszystkich interesantów. Budowa nie należała do najtańszych. Na ten cel przeznaczono 18,5 mln złotych. Czy wszystko działa, jak należy?
Co nowego w ratuszu?
Nowy budek posiada dwa piętra. Na parterze obsługiwani są mieszkańcy, a pierwsze i drugie piętro to miejsce na pomieszczenia biurowe. Budynek jest w pełni przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami. Podpiwniczenie osłania zabytkową Willę Niespodzianka. Burmistrz Grodziska Mazowieckiego Grzegorz Benedykciński jest zadowolony z tego, jak obecnie funkcjonuje urząd po gruntownych zmianach. Do tej pory problemem urzędu była zła organizacja pracy. Interesanci mieli problemy z załatwieniem spraw, a to prowadziło do frustracji zarówno ze strony pracowników urzędu, jak i samych petentów. Teraz ten problem nie występuje. Przepływ informacji jest bardzo dobry, a łączność między mieszkańcami i urzędnikami zapewniają osoby oddelegowane do tej czynności. Wszystko przebiega bardzo sprawnie. W ratuszu zatrudnionych jest nieco ponad 100 osób, a każdy pracownik może spokojnie poświęcić czas codziennej pracy. System działa tak, że urzędnik zjeżdża do interesanta w momencie, gdy sprawa tego wymaga.
Czy nowy budynek ratusza zda egzamin?
Oczywiście na opinie mieszkańców wpływa również aspekt wyglądu nowego ratusza. 24 lipca br. po raz pierwszy można było zwiedzać nowy obiekt, a tydzień później zaczęli być obsługiwani interesanci w Urzędzie Stanu Cywilnego. Od teraz wszystkie sprawy można już załatwić bez problemu w nowym budynku. Od otwarcia minęło zaledwie pół roku, a jeszcze mniej od rozpoczęcia pełnego użytkowania przez petentów. Czas pokaże, czy zmiany, które zostaną wprowadzone, będą działały na korzyść mieszkańców i urzędników, czy wręcz przeciwnie. W poniedziałki urząd pracuje od 8:00 do 18:00, od wtorku do czwartku od 8:00 do 16:00, a w piątki od 8:00 do 15:00.