Utrudnienia w weekend na trasie WKD – sprawdź, co się zmienia 20-21 września!

Podróżujący Warszawską Koleją Dojazdową powinni przygotować się na nietypowe zmiany w nadchodzący weekend. Prace remontowe zaplanowane na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki mogą wpłynąć na komfort podróży. Oto, co warto wiedzieć, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek.
Prace remontowe a organizacja ruchu
Od soboty 20 września, od godziny 3:00 w nocy, rozpoczynają się prace w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa ruchu w pasażerskich przewozach kolejowych na linii WKD”. Z powodu tych działań zamknięty zostanie tor nr 1 prowadzący w kierunku Grodziska Mazowieckiego na odcinku Warszawa Śródmieście WKD – Komorów, co potrwa do poniedziałku 22 września do 3:00. W tym czasie ruch odbywać się będzie tylko jednym torem, co oznacza zmniejszoną częstotliwość kursów oraz wprowadzenie specjalnego rozkładu jazdy.
Nowy rozkład jazdy
Zmiany te będą miały istotny wpływ na czas oczekiwania na pociąg. Na odcinku między Warszawą a Podkową Leśną pociągi będą kursować co około 70 minut. Natomiast na trasie Komorów – Grodzisk Mazowiecki częstotliwość kursów wyniesie 30–40 minut. Połączenia do Milanówka będą dostępne co 70 minut. Pasażerowie powinni odpowiednio wcześniej zaplanować podróż, by uniknąć niespodziewanych przestojów.
Alternatywne rozwiązania dla pasażerów
Aby zminimalizować niedogodności, Warszawska Kolej Dojazdowa porozumiała się z Kolejami Mazowieckimi w sprawie honorowania biletów okresowych WKD na trasie Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Śródmieście. To rozwiązanie może być szczególnie przydatne dla osób korzystających z biletów długoterminowych.
Możliwości zwrotu biletów
Dla tych, którzy zdecydują się zrezygnować z podróży WKD w związku z utrudnieniami, przewidziano możliwość zwrotu biletów okresowych. Dotyczy to biletów tygodniowych, miesięcznych oraz kwartalnych zakupionych najpóźniej 19 września. Zwroty mogą być pełne (w przypadku nieużywanych biletów) lub częściowe, proporcjonalne do niewykorzystanego czasu. Procedura zwrotu różni się w zależności od miejsca zakupu biletu: w kasie, automacie, internecie czy aplikacji mobilnej. W razie potrzeby pasażerowie mogą składać reklamacje lub odwiedzić punkty obsługi WKD.
Chociaż prace zaplanowano tylko na ten jeden weekend, warto zawczasu sprawdzić nowy rozkład i zaplanować podróż, by uniknąć niepotrzebnych problemów na trasie.